duminică, 3 octombrie 2010

intrigi in rau alb

sunt la rau alb.cred ca aici e leaganul civilizatie,da nu din cauza ca ar fi vre un stonehange sau cum se scrie,ci din cauza ca am fost la birt sa iau margarina si am vazut o serie de oameni pe care am impresia ca ii stiu de o viata.cum ar fi unchiu ionel,fost tractorist, fost si actual TBC-ist(chiar are tbc o data la 6 luni merge la "comisie"la deva),un personaj fascinant din copilaria mea,cat a trait buna meo era mereu la noi acasa,unul din sclavii casei.pe urma am vazut o pe tanti lina,o moldoveanca de piste prut.dansa e o femeie tare strasnica chiar daca are in jur de 60 de ani.are o casa netencuita doua fete in zona,una in germania care face treaba lingvistica pe mucho dinero,si alta la baru mare,mai are doi copii in moldova da fiind dezorientata si cum moldovenii sunt ca albanezii(seamana toti intre ei)nu a stiut cum sa mai dea de ei,si atunci a apelat la ajutorul ralucai moianu si a mers la emisunea Iarta ma,numa soc!copiii pe care i parasit la 6 ani pt ca s o incurcat cu unu din vadei care conducea un aro de la cap,nu au mai iertat o si usa nu s a mai deschis.momentan bea vodka si tuica si e sigura ca nevasta unuia care lucreaza la gater in sat ii face vraji,buna mea zice ca ala numa profita de ea si ii ia ajutoru de la primarie,eu nu stiu ce sa mai cred.alt personaj marcant e jhonny,nu stiu de ce i zic asa il cheama ion sau ceva da no perioada dallas si a pus amprenta asupra tuturor(tuta de sora mea,in timp ce mama era cu mine in spital zicea la toata lumea ca o sa ma cheme pamela,atata imi mai trebuia,PAMELA RODICA).asa,jhonny mai are un frate,dica,care lucreaza la cfr si in the free time face pe taximetrisu(la negru)da ramane secret.amandoi au peste 45 de ani si snt singuri.dn cauza ca tata lor nu o fost de acord cu nici una din doamnele pe care le au adus acasa.johnny o lucrat la calan cu buna meo din partea lu mama ;de cate ori ma vede ma intreaba de el,de vreo luna sunt nevoita sa i spun ca o murit, de fiecare data pare socat,i am zis sa consulte un medic,sau asociatia alcoolicilor anonimi.alt personaj marcant e unchiu gutu,veteran de razboi,bea mereu rom,stiu nimeni nu mai crede ca exista veterani de razboi,el e nemuritor.suntem certati cu el ca ne o parat intr un proces dintr ala care nu s o gatat nici acu si tine de la caderea bastiliei si no lucrurile astea nu se uita.are un caine,in fiecare dimineata la 8 merge dupa paine si e convins ca intr o vara le o vazut pe fetele el frumoase(ielele, in mitologie)dansand la el in holda.mai e fina olga,fina preferata numaru doi a lu buni care munceste non stop si care sufara inca dupa unul din baietii ei care a murit in accident de masina(nu inteleg de ce mai sufara,l o blestemat non stop vreo 2 ani ianinte sa moara)deci daca treceti prin rau alb si vedeti zarva la cimitir o s o vedeti si pe ea sigur ii scoate lu adinel la mormant ca s or implinit 10 ani 4 luni 2 sapatamni si 6 zile,23 de ore,15 minute si 55 de secunde de cand o murit adinel.de altfel olga e una din bocitorile din sat,cealalta e sora sa.mai e nanasa jenica care arata ca si cocosatu de la notre dame si care e nasa de cununie a lu buna mea,care toata viata o trait bine cu buna meo.ne purtam frumos cu ea da numa asa sa nu vorbeasca lumea n sat,in rest no nu o prea avem la suflet.am explicat diverse personaje ca sa intram in atmosfera.ar fi atatea si atatea povesti fascinante,poate o sa scriu o carte si aia de la cw o sa mi cumpere scriptul si fetele nu or sa se mai uite la gossip girl ci la intrigi in rau alb.imi place de mor locul asta!nu numai datorita oamenilor,ci pt ca acolo in dormitorul meu demodat cu icoana maicii preciste(care o fost discutata in proces,unde am castigat o ca sa vedeti,cum zice buni,ca d zeu e de partea noastra),cu draperiile rosii si cuvertura de la fosta cooperativa,ma simt acasa,ma simt in siguranta.acolo nimic rau nu ma poate atinge,e casa mea, e locul meu.sper sa cresc si sa am independenta sa aleg singura.sa pot locui mereu acolo.sa nu mai stau la oras,sa ma mut la rau alb.sa mi se faca foame si sa merg in camara,sa ma cuprinda mirosul de tuica,de varza si de mere.sa fie iarna si sa fiarba tata tuica cand venim de la vanatoare,sa fie iarna si sa se faca aburi pe geam cand intru n casa.sa fie vara si sa aduc apa de la rau pentru flori,sa fie toamna si sa punem cazanele,sa fie primavara si sa ma puna buni sa cumpar ghivece pentru muscate si sa curatam beciul si cuptorul.sa facem paine in cuptor si sa stau sa citesc pe hinta cu tigara n mana.atata e de fain,orice veste proasta as primi acolo,nu mi se apre asa rau,locu ala e tratament,daca am febra imi trece,daca as avea cancer mi ar trece.daca as fi iubita acolo as fi mai iubita,daca nu sunt fericita, acolo, devin.locul ala nu e patat de praf,sacii sunt mereu la locul lor,lalelele cresc la fel de cand ma stiu,toata lumea in jur renoveaza,schimba,copacii cresc,copiii cresc,casa mea ramane la fel.si nu o sa las nimic vreodata sa schimbe lucrul asta.si o sa selectez persoanele pe care le duc in casa,pe care le las sa mi bea din vin sau sa mi imprumute carti din biblioteca.pt ca daca am ceva al meu,casa aia e.si daca as ramane desculta fara bani si cineva mi ar da foc la dulap si mi ar arunca bijuteriile pe apa,dupa 5 minute m as inveseli pentru ca am unde sa merg.in momentul asta stand aici in pat,sufocandu ma de caldura si scriind pe caietu de bio,am parte de momentul meu perfect.unul din momentele perfecte.nu am nevoie nici de mai mult nici de mai putin.asa e bine,asa e brici,asa sunt eu,in elementul meu,in lumea mea,in globul meu si chiar daca datoriile ma cheama,mereu o sa ma intorc,mereu!cum am facut o si pana acum.pentru ca e acopersul lumii si nu am nevoie de nimeni si de nimic,decat de aer.