miercuri, 13 octombrie 2010

cap 3-despre prafuri condamnate si oxigenate uscate

astazi m am revoltat,m am enervat,mi o crescut tensiunea si mi s o urcat sangele la cap de fix doua ori.o sa le amintesc pe ambele,dar despre ce vreau sa vorbesc acum este de departe pe primul loc.azi in loc sa facem franceza au venit cei de la antidrog sa ne puna un filmulet si sa discutam despre consumul de droguri.nu va ganditi ca a fost asa ca n filmele cu,campusurile americane,nici pe departe,au venit doua tipe una blonda, oxigenata si uscata super sictirita si intepata si alta inalta, insipida,incolora,inodora care era pensata ca mircea albulescu(adica deloc).no si ele asa frumos,adica blonda(,cealalta era genu ala de secretara care la sedinte si procese scrie procese verbale)ne a spus ca ne pune un filmulet "artistic"(pentru ca nu sunt actori(no cat de inapta tre sa fii sa zici asa ceva)in care apar personaje reale care vorbesc din propria experienta despre consumul de droguri.no in fine filmuletu regizat,s.a.m.d si la final zice"hai sa povestim, imi puteti pune intrebari.no ne apucam(eu si ani)sa punem intrebarari.pe langa faptul ca era forte slab pregatita ne raspundea asa ca si functionarele de la posta(alea cu copii care lucra la cfr si un sot care bea bere si se uita la meci,care poarta camasi inflorate si si fac suvite blonde ca asa se poarta la pusHa la salon).n o intrebam nimic se rastea ca de ce nu avem intrebari daca o intrebam raspundea asa ca si inculpatii in CSI,ca si cand i ar fi repungat ca e in sala aia cu noi,avea niste raspunsuri pe care nimeni nu le intelegea da nu din cauza ca ar fi avut cine stie ce raspuns de primul nobel in fizica cuantica,doar ca nu stia sa se exprime.waiii!!!mi s o urcat sangele la cap!!adica cum iti permiti tu membru in cadru oficial,trimisa in mod oficial de catre directia judeteana de politie,departamentul antidrog sa tratezi niste tineri care in principiu stiu mai nimic(cazul clasei mele)despre droguri,ca pe niste gunoaie?pai se poate?da se poate?adica tie ti se dau in mana o groaza de bani sub forma de salariu si departamentului unde lucrezi mii de euro ca sa ce?sa bagi niste tineri care fumeaza iarba la parnaie si dup aia sa te duci la prietenii lor si sa le zici ca drogurile s caca,sa nu puna mana "ca i caca"?ce dracu i asta?ori suntem golani ori nu mai suntem!bun inteleg ca nu se da doi lei pe noi,ca adultii (zic persoanele de 30 de nai nu dau 2 lei pe generatia nostra)da noi ce vina avem?in afara de a ne fi nascut undeva intre 90 si 95?adica tu vi intr un liceu unde intre 15 si 20%din elevi au incercat sau chiar consuma droguri usoare sau mai putin usoare si le vorbesti ca robotul de la relatii cu clientii,doar ca un robot sictirit si blazat?pai asa se procedeaza?ne considerati niste drogati(pe mine ma doare n cot)pentru ca ce?am crescut cum am crescut(nu ma refer la mine,eu sunt un caz fericit)pentru ca suntem rodul iubirii dintre voi dragii mei.am crescut cum am crescut pentru ca voi habar nu ati avut dupa 89 ce sa faceti cu libertatea vostra,si holmes s o drogat si eminescu s o drogat si agassi s o drogat da astia or avut ceva de spus intr un domeniu,la noi se fumeaza iarba ca i cool si e si mai fain sa te lauzi pe fbk sau sa ti bagi in vena in cine stie ce bai infecte.adolescentii de o seama cu mine sunt asa pentru ca sunt produsii vostri de reactie.cand vi tu in fata a 34 de elevi intre 18 si 19 ani si le vorbesti despre droguri fara nici o convingere,le iei intrebarile peste picior,le oferi raspunsuri transparente si ii tratezi ca si cand tara e praf si pulbere din cauza lor,pai sa moara franta daca nu ti vine sa te apuci de droguri numa sa i faci la uscata aia blonda n ciuda.cum indraznesti frate sa te prezinti in fata unor tineri dezechilibrati,vorbindu le despre ceva care le o invadat din plin lumea,cu asa o nonsalanta de parca le ai cere sa scrie reteta la poroni cu mar?eu inteleg ca or murit copiii aia arsi in incubatoare in giulesti si ca s o prabusit un avion militar in exercitiu de pe vremea maresalului antonescu...inteleg,astea s chestii fara revers.normal tara e de vina, sistemul e de vina da sunt anumite aspecte ale societatii pe care, chiar daca, nu le poti vindeca sau stopa macar le poti indrepta,le mai ajustezi,le mai modelezi.le este usor sa ne catalogheze drept distrusi drogati,oricum mult mai usor decat sa vada unde e cu adevarat problema si sa ne ajute in vre un fel.asta e adevarata tragedie umana:sa privesti o asemenea problema in ochi si sa ti intorci privirea.mi s o parut revoltator,chiar revoltator!mai bine tineam eu o prelegere despre droguri,macar as fi vorbit din suflet si as fi spus tot ce stiu.e atat de greu sa spui ce i bine ce nu i bine,binele il stim toti,da raul,raul cat e de rau?asta lipseste esenta.ca o adus ea un tabel cu legile si o zis ca daca tin eu o petrecere acasa si se fumeaza iarba o sa fac intre 3 si 10 ani de puscarie?pai asta i ideea?puscaria sau raul faptului in sine?what s wrong with you,people?sunt eu o mare nebuna dusa cu pluta?sau chiar e ceva putred in danemarca si in felul in care oamenii care au o autoritate imensa in mana,pun problema vis-a-vis de niste chestii asa grave?