miercuri, 29 septembrie 2010

ratiune si simtire

era una din cartile mele preferate.victorienii astia,chiar daca in ascuns erau niste perversi,in fata promovau o serie de principii.aveau aerul unei moralitati biblice a perioadei respective.in loc sa invat legile lui mandel stau eu asa la biroul meu imens si cuget.cum e mai bine?sa rationezi sau sa simti?de unde sti cand sa spui stop simtirii si sa te lasi condus de ratiune?da` invers?serios ca e al naibii de greu.eu nu stiu prea multe despre sentimente,cred ca am tinut la cineva si mai cred ca ceea ce am simtit cand mi a fost inima franta intrece cu mult ceea ce am simtit "da bine".mai cred si ca atunci cand esti in convalescenta dupa o relatie e cel mai urat sentiment posibil.ti se intampla ori sa gasesti fel de fel de consolari tot mai si tot mai nepotrivite,ori te ingropi in singuratate incurajat de respectul si iubirea pe care tu consideri ca le ai pt fostul sau fosta.asta tine asa o perioada (o perioada urata)pe urma intervine linistea,te impaci cu tine,incepi sa simti tot mai putin si sa rationezi tot mai mult.poate inca tresari cand in diverse circumstante il vezi,nu e nimic absurd,nu trebe sa te gandesti ca ai trecut peste.daca stai bine sa te gandesti odata ce ai fost intr o relatie asa mai strong si s a terminat nu te poti astepta ca vreodata sa treci peste decat daca faci altzhimer sau alte boli neuronale.nu treci niciodata peste moartea cuiva care ti a fost drag,da,nu mai suferi ca la inceput,dar daca iti amintesti, si inconstient si tot iti pare rau,asa e si cu relatiile terminate.ce e cel mai bine la un om e ca are capacitatea de a si regenera sentimentele,de a si le canaliza cum doreste el,de a nu se lasa atins de praf.foarte putini oameni fac asta nu pentru ca nu ar putea ci pt ca nu se silesc sa caute o metoda de a iesi din agonie.unora le place sa sufere, sa se amarasca, facand asta des ,se obisnuiesc si nu simt nevoia de a se dezlipi de eticheta asta.eu una cred mai mult in simtire decat in ratiune.sunt foarte rationala si realista in viata de zi cu zi da nu si raportat la sentimente.nu cred ca vreodata m as complace intr o relatie care nu mi se potriveste,cu un om care nu mi se potriveste,cu niste tocuri care nu mi se potrivesc,sau uitandu ma la filme care nu mi se potrivesc.nu prea fac compomisuri decat ca sa vad o serie de oameni multumiti sau pt a facilita situatii.eu cred ca oamenii rationeaza prea mult,e aiurea,pt ce?pt ce sa ne gandim de 1000 de ori inainte sa facem ceva ce ne ar putea umple de euforie?pt ce m as gandi de 1000 de ori ianinte sa i spun cuiva ca l plac?pt ce m as gandi de 1000 de ori ianinte sa fac un cadou?pt ce ma s gandi de 1000 de ori inainte sa sarut pe cineva?mie imi ajunge o secunda:).scepticii si moralistii condamna astfel de comportament ca doar,de,tre sa gandim de 1000 de ori inainte sa facem ceva,ca poate iese rau,si daca iese rau...si ce daca iese rau,si ce?tu te ai bucurat de incipitul momentului!ceea ce e genal!ai avut libertatea sa alegi si ai facut o,puteai sa fii un outsider da te ai implicat!toti ii admiram pe oamenii curajosi si indrazneti,da prea putini reusesc sa fie la randul lor asa.ne e teama ca gresim sau ca raspunsul o sa vina prost si dezamagitor.si ce?o sa vina si o sa treaca!da in general sinceritatea si surpriza sunt primite atat de bine.de ce rationam inainte sa ne aventuram in ceva?pt ca ne e mai comod sa ne uitam la bear grylls cum face el chestii tariii decat sa mergem la calarie,sau sa alergam cat ne tin plamanii,sau sa ne implicam in ceva interzis.oamenii sunt comozi si cei comozi de multe ori ii bareaza si pe cei entuziasti.oamenii care rationeaza prea mult,pierd esenta cel putin a unei categori de fericire,oamenii care rationeaza prea mult nu o sa si depaseasca niciodata hotarul,nu o sa sara niciodata gardul si nu o sa stea niciodata doar o secunda pe ganduri inainte sa sarute pe altcineva.nu doar ca o sa le ia mai mult de o secunda sa gandeasca ,dar nu o sa o faca niciodata,pt ca astfel de oameni nu stiu cum e sa traiasca secundele ca anii,ei nu stiu cum sa simta ratiunea inainte de a rationa sentimente ei nu stiu sa opreasca timpi in loc ca sa sarute mai multe secunde.http://www.youtube.com/watch?v=RF0HhrwIwp0&ob=av2e